16
Mar

Velour presents Tour Velour; meet the Göteborg lifestyle

Velour presents Tour Velour; meet the Göteborg lifestyle

Velour, het Zweeds kledingmerk met flagship store in de negen straatjes in Amsterdam, start op 2 maart ‘Tour Velour’; een reeks evenementen geïnspireerd op het creatieve klimaat en de ‘lifestyle’ van Göteborg waar het merk in 2002 het licht zag. Zowel kunst, muziek, food als ook het outdoor leven komen aan bod tijdens de Tour.

Velour heeft in de loop der jaren allerlei inspirerende mensen en organisaties ontmoet, in uiteenlopende branches. Deze ontmoetingen wil Velour graag delen met haar vrienden en daar ligt precies het fundament voor Tour Velour. Het kledingmerk wil vrienden bij elkaar brengen met een keur aan interesses die Velour met hen deelt. Tijdens de reeks lifestyle events komen deze mensen en interesses samen.

De kick-off van Tour Velour is op 2 maart aanstaande in de flagship store in de 9 straatjes. Het is een samenwerking met SSBA Salon, een initiatief dat zich onder de vleugels van de Stadsschouwburg heeft ontwikkeld tot een veelzijdig platform voor eigentijdse kunst en cultuur. De samenwerking heeft geleid tot een expositie van de eigenzinnige illustrator Max Grünfeld. Een selectie van illustraties, alsmede speciaal voor de Tour ontworpen werk, is vanaf zaterdag 2 maart t/m zondag 24 maart te zien in de Velour store, Huidentraat 14, Amsterdam.

Velour, opgericht in 2002, maakt ’feelgood preppy’ dames- en herenkleding met een perfecte fit en mooie details. Het Zweedse merk geeft een stijlvolle twist aan traditionele kledingstukken als parka’s, shirts, chino’s, cardigans en trenchcoats. Velour heeft haar oorsprong in Göteborg. Deze levendige stad vormt de thuisbasis van vele musici, kunstenaars, ontwerpers en jonge ondernemers.



Facebook share



Comments




Er zijn geen comments