10
Oct

World Sight Day

World Sight Day
World Sight Day is in het leven geroepen om het bewustzijn voor slechtziendheid te verhogen en uiteindelijk een einde te maken aan vermijdbare blindheid. Wereldwijd zijn er meer dan 285 miljoen mensen met een visuele beperking. Een simpele behandeling maakt vaak al een enorm verschil. Er zijn talloze oplossingen beschikbaar om 80% van de visuele beperkingen te voorkomen of verhelpen.

Met de #BESHADY campagne daagt TOMS iedereen uit om aandacht te vragen voor dit probleem en vraagt TOMS je om op 10 oktober je zonnebril op te zetten, waar je ook bent: op het werk, in de supermarkt, in een restaurant, etc en hier een foto van te maken. Upload de foto op Facebook of Instagram met de hashtag #BESHADY om te laten zien dat je dit initiatief steunt.



Door middel van het One for One concept heeft TOMS door de verkoop van zonnebrillen al meer dan 150.000 mensen wereldwijd geholpen bij het herstel van het gezichtsvermogen. Dit door het verstrekken van een bril op sterkte, een medische behandeling of een zicht reddende operatie. Tevens helpt TOMS met behulp van de Seva Foundation, TOMS belangrijkste Sight Giving Partner, lokale organisaties die medewerkers leren hoe ze toegankelijke, kwalitatieve en professionele oogzorg kunnen leveren.

Speciaal voor dit initiatief is er tevens een limited edition TOMS zonnebril verkrijgbaar via www.shopTOMS.nl.

 
TOMS start #BESHADY campagne voor World Sight Day 2013

Draag op 10 oktober 2013 de hele dag je zonnebril en #BESHADY


World Sight Day is in het leven geroepen om het bewustzijn voor slechtziendheid te verhogen en uiteindelijk een einde te maken aan vermijdbare blindheid. Wereldwijd zijn er meer dan 285 miljoen mensen met een visuele beperking. Een simpele behandeling maakt vaak al een enorm verschil. Er zijn talloze oplossingen beschikbaar om 80% van de visuele beperkingen te voorkomen of verhelpen.

Met de #BESHADY campagne daagt TOMS iedereen uit om aandacht te vragen voor dit probleem en vraagt TOMS je om op 10 oktober je zonnebril op te zetten, waar je ook bent: op het werk, in de supermarkt, in een restaurant, etc en hier een foto van te maken. Upload de foto op Facebook of Instagram met de hashtag #BESHADY om te laten zien dat je dit initiatief steunt.

Door middel van het One for One concept heeft TOMS door de verkoop van zonnebrillen al meer dan 150.000 mensen wereldwijd geholpen bij het herstel van het gezichtsvermogen. Dit door het verstrekken van een bril op sterkte, een medische behandeling of een zicht reddende operatie. Tevens helpt TOMS met behulp van de Seva Foundation, TOMS belangrijkste Sight Giving Partner, lokale organisaties die medewerkers leren hoe ze toegankelijke, kwalitatieve en professionele oogzorg kunnen leveren.

Speciaal voor dit initiatief is er tevens een limited edition TOMS zonnebril verkrijgbaar via www.shopTOMS.nl.




Over TOMS?
Tijdens een reis door Argentinië in 2006 raakte de Amerikaan Blake Mycoskie bevriend met enkele dorpskinderen en verbaasde zich erover dat ze geen schoenen hadden om hun voeten te beschermen. Omdat hij deze kinderen wilde helpen, richtte hij TOMS op, een bedrijf dat voor elk verkocht paar schoenen een nieuw paar aan een kind in nood geeft. One for One®. Vijf jaar later realiseerde TOMS zich dat deze beweging ook voor andere basisbehoeften kon worden ingezet en lanceerde het bedrijf de TOMS Eyewear collectie. Voor elke verkochte zonnebril geeft TOMS iemand een bril, medicatie of een oogoperatie. One for One®. Naarmate meer alledaagse keuzes invloed hebben op de levens van mensen elders op de wereld, zal de TOMS-beweging blijven groeien en zich blijven ontwikkelen.



Facebook share



Comments




Er zijn geen comments