17
May

Jong talent centraal in 25ste editie Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

Jong talent centraal in 25ste editie Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam

FashionWeek Nederland heeft vandaag het programma voor de zomereditie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam bekendgemaakt. De 25ste editie van de halfjaarlijkse modeweek staat in het teken van jong talent, zowel op de catwalk als in het OFF SCHEDULE programma.

De 25ste editie gaat op 1 juli van start in de nieuwste en meest spraakmakende locatie van dit moment; de A’DAM Toren. Van vrijdag 1 juli tot en met zondag 3 juli wordt de Loft van deze toren omgetoverd tot de Dynamic Store, een pop-up store met kleding, schoenen en accessoires van ontwerpers die tijdens vorige edities hebben geshowd op Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. Daarnaast worden er inspirerende lezingen en presentaties georganiseerd en kan het mode-liefhebbende publiek genieten van exposities van bekende Nederlandse ontwerpers. Binnen het OFF SCHEDULE programma worden tal van andere verrassende mode-gerelateerde evenementen georganiseerd op verschillende locaties in de Amsterdamse binnenstad.

Lichting opent catwalkprogramma
Eén van de speerpunten van FashionWeek Nederland is het stimuleren van jong talent. Het catwalkprogramma van de 25ste editie wordt op donderdag 7 juli geopend met Lichting 2016, de prestigieuze, jaarlijkse competitie voor afgestudeerde studenten van de zeven modeacademies die Nederland rijk is. Deze editie viert Lichting haar 10-jarige jubileum met een openingsshow van de publieksfavoriet van vorig jaar, Karim Adduchi. Vervolgens is het aan de 14 beste modestudenten van Nederland om het publiek te verleiden met hun afstudeercollecties. De internationale jury bekroont één van de studenten tot winnaar van Lichting 2016. Daarnaast zal voor het eerst een publieksprijs worden uitgereikt.

Gevorderde ontwerpers versus nieuw talent
Van vrijdag 8 juli tot en met maandag 11 juli biedt Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam 18 catwalkshows van enerzijds gevorderde ontwerpers en anderzijds jong talent. Zo tonen gevestigde namen als Tony Cohen, Spijkers en Spijkers, FUTURA, Monique Collignon, dennis diem, Liselore Frowijn en Zyanya Keizer hun collecties in de iconische Gashouder van de Westergasfabriek. Het jonge modetalent, waaronder Esmay Hijmans, Trinhbecx, BOUND AMSTERDAM, Sunanda Koning, LES SOUERS ROUGES, Anbasja Blanken en Tess van Zalinge, showt onder de noemer FashionLAB hun collecties in het naastgelegen Transformatorhuis.

Finale Elite Model Look Nederland
Tijdens de 25ste editie van de halfjaarlijkse modeweek zal voor het eerst de nationale finale van de internationaal erkende modellenwedstrijd Elite Model Look Nederland plaatsvinden.

International Fashion Week BV onderdeel van Telegraaf Media Groep
Tijdens de bijeenkomst maakte TMG (Telegraaf Media Groep) bekend dat zij onlangs volledig eigenaar is geworden van International Fashion Week BV, de organisatie achter Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam. De ambitie is om door een bundeling van kennis, krachten, netwerken, creativiteit en mediapower de beleving van fashion in de breedste zin een stevige impuls te geven.



Facebook share



Comments




Er zijn geen comments