29
May

64 - Sjaak Hullekes lanceert eerste parfum!

64 - Sjaak Hullekes lanceert eerste parfum!

De aanlokkelijke schoonheid van een jonge dandy en de kracht van een volwassen heer vormen samen datgene wat de essentie raakt van het eerste parfum onder het huis Sjaak Hullekes.

Een parfum waarvoor parfumeur Barnabé Fillion zich liet inspireren door het Sjaak Hullekes label, en kwam tot een parfum welke te dragen is door zowel mannen als vrouwen. Deze androgyne geur vertegenwoordigd het gevoel van Sjaak Hullekes; het wereldwijze, het gevoelige, het mysterieuze, de puurheid en de nostalgie.

Ruim een jaar geleden bracht forecaster Borre Akkersdijk Sjaak Hullekes en Barnabé Fillion samen. Beide delen hun passie voor ambacht en natuurlijke materialen waardoor er al direct een grote liefde voor elkaars werk ontstond. Dit resulteerde in het eerste, gelimiteerde, parfum van Sjaak Hullekes, naar de gedachten van Sjaak Hullekes, het concept van Borre Akkersdijk en de ideeën van Barnabé Fillion welke op 1 juni a.s. in Arnhem zal worden onthuld.

64 is een geur die de drager in verschillende richtingen laat leiden, en welke pas volledig te begrijpen valt wanneer er meerdere dagen van kan worden genoten. Het is een geur die zich ontwikkeld, waarbij de verschillende noten continue op hun eigen moment naar boven komen en de drager en omgeving op telkens een andere wijze weet te verassen. Het ontbreken van chemische stoffen en het gebruik van pure producten in het parfum maakt dat haar geur vertrouwen en warmte met zich mee weet te brengen.

In de topnoot werden verschillende planten uit de citrusfamilie zoals Bergamot, Citroen uit Sicilië en de Italiaanse Néroli bloem verwerkt. Deze worden vergezeld met een grote verscheidenheid aan houtsoorten, waarbij vooral het rokerige van het doorrookte hout naar voren weet te komen. Wilgenroosjes en peper creëren de textuur van de topnoot.
De hartnoot verwelkomt de drager met de geuren van mysterieuze kruiden en de melodieuze geur van zoethout met daartegenover de robuuste geur van vetiver grassen.
De basisnoot brengt de sterke geuren van tabaksbladeren en een comfortabel gevoel door een vleugje barnsteen.

De naam van het parfum is ontleend aan het aantal antieke parfum flesjes dat speciaal voor dit parfum is gevonden. 64 stuks aan glazen flesjes welke de fragiliteit van het parfum weten te onderstrepen, en tezamen met het antiek houten platform van de verpakking een robuuste kracht weten uit te stralen.
De 64 flesjes worden genummerd uitgebracht, in een volledig met de hand en in Nederland vervaardigde verpakking. De verpakking wordt gevormd middels de houten onderzijde, voorzien van een lakzegel met de naam van het parfum en een met reliëf druk voorziene deksel. Resulterend in een op een luxe verpakking geïnspireerd op en vervaardigd met de ingrediënten uit het vervlogen verleden.

64 is vanaf 1 juni verkrijgbaar in de winkel van Sjaak Hullekes (Kerkstraat 34, te Arnhem) en via de online shop www.sjaakhullekesshop.com voor € 139,- (30ml 100% natuurlijke pure parfum). Het maken van reserveringen is mogelijk per telefoon of email: +31 26 446 336 3 of arnhem.shop@sjaakhullekes.com


Sjaak Hullekes studeerde in 2005 af aan de ArtEZ Hogeschool voor de kunsten te Arnhem, modevormgeving. Twee jaar later introduceerde hij, samen met zijn voormalig klasgenoot Sebastiaan Kramer (1985) het herenlabel Sjaak Hullekes tijdens de Amsterdam Fashion Week. In 2008 introduceerden zij het label op de internationale markt, en kreeg het verkooppunten in Japan, Frankrijk en Amerika. November 2009 won het label de Mercedes-Benz Dutch Fashion Award uit handen van een internationale jury, bestaande uit Beppe Angiolini, Wilbert Das, Valentina Maggi, Jean-Jacques Picart, Marc Gysemans and Mauro Gailligari. Anderhalf jaar later, April 2011, werd de eerste Sjaak Hullekes winkel geopend, deze is gevestigd in Arnhem, de thuishaven van dit herenmerk. Januari 2012 introduceerde Sjaak Hullekes en Sebastiaan Kramer hun ondergoed lijn (Sjaak Hullekes Sensitives) en opende het merk de Amsterdam Fashion Week van het Herfst-Winter 2012-2013 seizoen. Plannen voor het openen van een tweede Sjaak Hullekes winkel zijn in een ver gevorderd stadium.
www.sjaakhullekes.com


Barnabé Fillion. Tijdens zijn modellen carrière (met onder andere campagnes voor Martin Margiela en Paul Smith) kwam Barnabé Fillion in aanraking met de kunst van parfum maken. Door verschillende parfumeurs te assisteren kwam hij meer te weten over dit beroep. Het was bij de laboratoriums van MANE, in Parijs, waar hij het vak echt leerde tot in de kleine details.
In de afgelopen jaren werkte hij samen met andere parfumeurs maar ook voor verschillende modehuizen, kunst projecten en tijdschriften. Onder zijn klanten bevinden zich Double You (gedistribueerd door Henrik Vibskov), Bloom magazine, Von sono, Canopée magazine en meer. Op dit moment werkt hij aan nieuwe projecten, waaronder een paar voor grote namen in de mode.
www.barnabefillion.com

Borre Akkersdijk studeerde in 2009 af aan de Design Academy in Eindhoven, waarbij hij tussendoor zijn modische kennis had vergaard aan het Fashion Institute of Technologie in New York met modules als patroontekenen, mouleren en modeillustratie.
Borre werkt inmiddels al weer enige tijd voor Lidewij Edelkoort in Parijs, waar hij zich bezig houdt met het maken van trendboeken en concept visualisatie. Daarnaast heeft hij verschillende werkzaamheden verricht voor merken als Moncler en Dior, en maakte hij in opdracht van het Textielmuseum te Tilburg een nieuwe collectie stoffen. In 2011 ontving hij de Bijenkorf Inspiration Award.
www.byborre.com

Facebook share



Comments




Er zijn geen comments