01
Jun

MODEFABRIEK 33 | BRAND NEWS

MODEFABRIEK 33 | BRAND NEWS

De zomereditie van Modefabriek, 22 en 23 juli 2012 in de Amsterdamse RAI, verwelkomt wederom veel nieuwe fashion brands. Als enige Nederlandse modebeurs op de internationale modekalender presenteert Modefabriek in totaal ruim 600 modelabels, onderverdeeld in vertrouwde segmenten Authentic, Appearance, Refined, Refined +, Department en Industry en de nieuwste secties Blueprint en Mint. De nieuwkomers variëren van jonge start ups tot grote internationale labels die hun eerste stappen op de Nederlandse markt zetten.

EERSTE AANMELDINGEN
Naast de vele trouwe Modefabriek exposanten die zich seizoen na seizoen aanmelden om in deze inspirerende, altijd actuele en uitermate professionele beursomgeving hun nieuwste collecties te presenteren en contacten te onderhouden prijken ook deze zomer weer een aantal recente en gloednieuwe namen. Tijdens de vorige editie mocht Modefabriek al een mooie lijst nieuwkomers verwelkomen die nu terugkeren met hun voorjaar/zomercollecties voor 2013 zoals Aaiko, Carin Wester, Format, G-star, G-sus industries, Hamaki-Ho, Holy Ghost, Johnny Was, March23, Mustang, Nine in the Morning, OAT Shoes, People Tree, Sylvian Heach, Tara Jarmon, Tony Cohen en Wonhundred.

NIEUWE LABELS
In het fashion forward luxesegment Refined verwelkomen we een aantal high end women’s labels zoals het New Yorkse Parker en de Franse labels Ella Luna en Eyedoll. Uit Nederland voegt de succesvolle jonge ontwerpster Barbera de Ru zich in de rij nieuwkomers. Barbera de Ru studeerde nog geen tien jaar geleden af aan het Amfi in Amsterdam en volgde daarna de Master Fashion Institute Arnhem. Na de nodige werkervaring op te hebben gedaan bij Nederlandse labels als G-Star en Kuyichi lanceerde zij in 2009 haar eigen label. Barbera de Ru verwerkt oude technieken en ambachten in haar ingetogen, tijdloze collecties voor vrouwen die zowel van yoga als van design houden.

Refined+ presenteert het nieuwe Nederlandse mannenlabel Raafh. Klassiek gesneden menswear items, high end en een tikje excentriek, het Amsterdamse familiebedrijf achter Raafh voelt de internationaal georiënteerde luxe consument haarfijn aan. De collectie van Raafh, vernoemd naar de eigenzinnige zwarte raaf die ook in het logo prijkt, bestaat uit luxe boxershorts en tees, ‘street pyjama’s’ en ontspannen ‘homewear’ maar ook shirts, tailored jasjes en pantalons.


Beeld (v.l.n.r.): Raafh, One Green Elephant en Current/Elliot

Op het internationale trend platform Appearance debuteren deze zomer de uitgesproken fashionable womens labels Minkpink uit Australische, Bekaly uit Frankrijk, het Belgische Nathalie Vleeschouwer. Ook het artistieke Duitse accessoirelabel Souve is er voor het eerst, en het Berlijnse Liebeskind, en Noë uit België presenteren nieuwe schoenenlijnen. Een van de hotste nieuwkomers is het jonge denimlabel Current/Elliot. Het Californische Current/Elliot bestaat deze zomer vier jaar. Oprichter Serge Azria en het styling duo Emily Current en Meritt Elliot baseren ieder item in de denim en Americana collectie op een vintage origineel. Het label is een en al passie voor de Amerikaanse leisure en workwear tradities en herschept tijdloze klassiekers met een minimale update van de favoriete fits.   

In het young fashion district segment Industry behoren het edgy Japanse denimlabel One Green Elephant, het Australische Deus Ex Machina en het Nederlandse J.C.Rags tot de nieuwe namen. En het nieuwe denim, authentic en streetwear platform Blueprint verwelkomt wederom mooie originele brands als het Franse nautische knitwearlabel Armor-Lux, het meer dan honderd jaar oude Amerikaanse outdoormerk Filson en de al even oude New Yorkse uniformmaker Spiewak. De prachtige heritage en het degelijke vakmanschap van deze labels weerhoudt hen er niet van om tot de meest relevante spelers in street fashion te horen, zelfs voor de meest savante groep modeconsumenten. Een inspiratie op zich!


Facebook share



Comments




Er zijn geen comments