19
Jun

TOMS LANCEERT EYEWEAR COLLECTIE IN NEDERLAND

TOMS LANCEERT EYEWEAR COLLECTIE IN NEDERLAND

Na de introductie van TOMS shoes in Nederland aan het begin van dit jaar, komt TOMS deze zomer ook met een zonnebrillenlijn. TOMS toont ook hier maatschappelijke betrokkenheid door voor iedere bril die je koopt, een persoon in nood zijn of haar zicht terug te geven. Gelijktijdig met deze introductie, lanceert de One for One™ organisatie een nieuwe wereldwijde campagne met als doel het zicht van 100.000 mensen in nood te verbeteren en/of te helpen herstellen:‘The Summer of Sight’. Deze mondiale actie, die van start is gegaan in mei 2012, is door middel van een teller op de website te volgen: www.toms.com/eyewear

TOMS oprichter Blake Mycoskie vertelt over de Summer of Sight: "Toen we vorig jaar de brillenlijn lanceerden, hadden we geen idee dat we in de buurt zouden kunnen komen van 100.000 mensen die we in zo'n korte tijd zouden kunnen helpen. Naar aanleiding van de positieve reacties op TOMS Eyewear zijn we echt trots, maar blijven ook bescheiden. Het doel om 100.000 mensen weer aan het werk of naar school te krijgen en om hen weer deel te laten nemen aan de samenleving, is iets waar iedereen bij TOMS - en onze fans - enthousiast over zijn."

TOMS Eyewear werd gelanceerd in juni 2011. Voor iedere bril die je koopt, wordt een persoon ergens anders ter wereld geholpen. TOMS biedt deze hulp door middel van het geven van brillen, oog-besparende operaties en medische behandelingen, in samenwerking met partner, Seva Foundation. In minder dan een jaar is de TOMS’ One for One movement al uitgerold in 11 landen, waaronder Bangladesh, Cambodja, Egypte, Ethiopië, Guatemala, India, Nepal, Pakistan, Paraguay, Tibet en de Verenigde Staten.

TOMS zonnebrillen zijn er verschillende stijlen, kleuren en vormen en zijn o.a. verkrijgbaar bij Nukuhiva (Amsterdam), If&Co (Leiden), Gentlemen (Oud Beyerland), Holzhaus (Haarlem) en Your (Antwerpen). Verkoopprijs is afhankelijk van het model en begint bij €110 tot €130.

Over TOMS:
In 2006 raakte de Amerikaanse reiziger Blake Mycoskie bevriend met kinderen in een dorp in Argentinië? en hij merkte dat ze geen schoenen hadden om hun voeten te beschermen. Omdat hij wilde helpen, richtte hij TOMS Shoes op, een bedrijf dat voor elk paar gekochte schoenen een paar nieuwe schoenen aan een noodlijdend kind zou geven: One for One™. Vorig jaar ontwikkelde TOMS zich van een schoenenbedrijf in een One for One™ onderneming. Als aanvulling op de schoenen, is het bedrijf sinds vorig jaar ook bezig om mensen met andere behoefte te helpen; voor iedere bril die je koopt wordt het zicht van een persoon in nood teruggegeven.



Facebook share



Comments




Er zijn geen comments