05
Jul

MODEFABRIEK 33 | PROGRAMMA HIGHLIGHTS

MODEFABRIEK 33 | PROGRAMMA HIGHLIGHTS

De zomereditie van Modefabriek staat voor de deur. Op 22 en 23 juli a.s. verzamelen ruim 600 modelabels zich in de Amsterdamse RAI, verdeeld over eigentijdse en overzichtelijke segmenten en vernieuwende platforms. Modefabriek bruist traditiegetrouw van de initiatieven en activiteiten om alle bezoekers, van inkopers tot stylisten, journalisten en trendwatchers te inspireren. Een paar hoogtepunten:

BLUEPRINT OUTDOOR
Blueprint, het platform voor vernieuwende denim, authentic en contemporary streetwear labels krijgt deze zomer een eigen buitenplaats. Deze gezellige bazaar van stoere containers met winkeltjes, exposities, muziek, hapjes en drankjes is voor iedereen toegankelijk en is een extensie van het Blueprint platform binnen. Bezoekers met Modefabriek-toegangspas kunnen via Blueprint Outdoor direct naar de Blueprint-beursvloer binnen, waar ook dit keer weer de meest progressieve merken en kennisinitiatieven rond het ‘nieuwe denim’ zich hebben verzameld.





Beeld (v.l.n.r.): HTNK ‘indigo edition’ Shop, Options!, Trash & Treasures, Mendo Bookstore


SHOPPING
Temidden van het Blueprint platform binnen staat net als vorige editie de HTNK ‘indigo edition’ Shop met een passende selectie exclusieve goodies uit het netwerk van deze Amsterdamse mode-matchmakers. De Options! X Mint Store is een nieuwe samenwerking tussen Mint, het nieuwe platform voor duurzame modelabels, en Options!, de winkel van Hotel The Exchange, het meest modieuze hotel van Amsterdam. Trash & Treasures en Mendo Bookstore zijn ook deze editie weer aanwezig met hun populaire shops vol inspiratie en unieke fashion finds. 



DUTCH TOUCH COMING HOME
Modefabriek presenteert met trots het vervolg op de samenwerking met de Dutch Fashion Foundation die de Nederlandse mode internationaal promoot met onder meer de ‘Dutch Touch’ campagne. Voor deze editie keren Bas Kosters, Studio Sober, Marcha Hüskes, Jessica Joyce, Marloes Blaas, Youasme Measyou, A.MAZE (People of the Labyrinths), Ready to Fish, Sjaak Hullekes, Jupe en Spijkers en Spijkers terug naar thuisbasis in Amsterdam, na de recente Dutch Touch tour langs een aantal belangrijke internationale modebeurzen. De thuismarkt is immers uitgegroeid tot een belangrijke basis voor internationaal succes.


ENCORE
Aan aanstormend modetalent geen gebrek op Modefabriek. Naast de veelbelovende start ups te vinden in Blueprint, Mint, Refined+ en Dutch Touch Coming Home, nodigt Modefabriek voor deze editie een veelbelovend talent uit om zich te presenteren met een installatie van zijn of haar werk. Young talent-kenner Carlo Wijnands presenteert wederom zijn selectie vers afgestudeerde ontwerpers van de Nederlandse academies met het platform ‘Talent 2012’. Denim-liefhebbers kunnen hun hart ophalen met de installatie Worn-out projects, over de hogere kunsten van afgedragen jeans door Long John. En uiteraard wordt de eerste beursdag afgesloten met The Borrel, de inmiddels legendarische ‘fashion gathering’ op Strand Zuid waar exposanten en bezoekers het glas heffen op hun mooie vak.




Beeld (v.l.n.r.): Worn-out projects, Mercedes-Benz Shuttle Service, (Social) Media ruimte


OFFICIAL PARTNERS
# ABN-AMRO is present met de bekende Fashion Desk.
# Mercedes-Benz verzorgt de luxe Modefabriek Shuttle Service naar bestemmingen in de stad.
# Sanoma Media is aanwezig met alle relevante modetitels.
Daarnaast host mediapartner FashionUnited gratis WIFI en internet.

MODEFABRIEK APP
Ook op het gebied van online en mobiele media blijft Modefabriek niet achter. Behalve de uitvoerige site en de Engelstalige blog door een selectie modeverkenners heeft Modefabriek.nl een gloednieuwe ‘webapp’ ontwikkeld die bezoekers ter plekke bij de hand neemt.


Facebook share



Comments




Er zijn geen comments