03
Apr

Specsavers start bijzondere samenwerking met internationaal topmodel

Specsavers start bijzondere samenwerking met internationaal topmodel

Fotomodel Helena Christensen heeft een carrière waar elk topmodel van droomt, met internationale covers van ELLE en VOGUE en shows voor Victoria’s Secret op haar naam. Nu wordt zij het nieuwe fashion gezicht van Specsavers in 2013. Helena zal gedurende het jaar haar top 20 favoriete Specsavers-monturen lanceren. Via prachtig campagnemateriaal kan iedereen in de winkels deze collectie bewonderen en natuurlijk zelf uitproberen. Helena’s jarenlange ervaring als topfotomodel in de fashionwereld heeft geresulteerd in een sterk gevoel voor mode. En met dit gevoel voor stijl en trends heeft Helena haar collectie uitgekozen. Daarnaast wordt Helena het gezicht van ‘Brildrager van het Jaar’; de jaarlijkse verkiezing van Specsavers voor trendy brildragende vrouwen en mannen met de meeste ‘specs-appeal’.
 
Met deze nieuwe samenwerking onderstreept Specsavers haar passie voor fashion, die we al eerder ontdekten door samenwerkingen met andere fashion-iconen zoals bekende lokale designers Spijkers en Spijkers en Francisco van Benthum. “Wij zijn erg blij met deze samenwerking. Als internationaal topmodel heeft Helena jarenlange ervaring op modegebied en heeft zij een sterk modegevoel ontwikkeld; niet alleen voor kleding maar ook voor brillen. Helena past uitstekend bij onze visie van betaalbare mode voor iedereen; Dit willen we ook uitstralen in onze campagnes, collecties en met Brildrager van het Jaar” aldus Ingrid Kersting, woordvoerder van Specsavers.
 
Helena’s Favorites
Specsavers heeft een collectie van meer dan 1500 monturen in diverse prijscategorieën; voor ieder wat wils. Maar welke monturen zijn spot-on voor modeminnende brildragers? Als Face of Fashion heeft het Deense topmodel uit de Specsavers-collectie haar 20 favorieten gekozen. Helena ligt haar keuze toe: “Ik heb gezocht naar trendy monturen en draagbare stijlen. Ik vind het belangrijk dat een bril iets toevoegt aan je looks. Met deze selectie wil ik dat voor iedereen zo makkelijk mogelijk maken.” Extra leuk voor de Nederlandse modescene: één van haar ‘Favorites’ is een zonnebril van Nederlandse bodem, uit de succesvolle collectie van modezusjes Spijkers en Spijkers. De Favorites monturen staan centraal in de campagnes met Helena voor 2013.Fotomodel 



Brildrager van het Jaar
Ieder jaar gaat Specsavers op zoek naar trendy en fashionable brildragers die er geweldig uitzien met bril en uitstralen dat zij hun bril met plezier dragen. Dit jaar, tijdens de 14e editie, tilt de uitzonderlijke vakjury de competitie naar een nog hoger niveau. Topmodel Helena gaat samen met hoofdredactrice van de ELLE, Cécile Narinx, en Specsavers op zoek naar hét mooiste brillengezicht van Nederland. Tijdens haar exclusieve bezoek aan Nederland in mei zal Helena alle brildragers (vanaf 16 jaar) oproepen om zich inschrijven via www.brildragervanhetjaar.nl. Vervolgens kan het Nederlandse publiek zich 6 weken lang aanmelden en stemmen op zijn of haar favoriete deelnemer. Uiteindelijk kiest de jury uit de kandidaten met de meeste stemmen per provincie, de landelijke winnaar. Hij of zij wint de felbegeerde titel en gaat in december naar fashion capital New York voor een fotoshoot geschoten door het topmodel herself.
 
Helena Christensen
Het Deense topmodel deed haar eerste modellenklus op haar 9e. Ruim 35 jaar later heeft Helena Christensen covers van onder meer ELLE, Vogue  en Instyle op haar naam staan, schitterde ze als Victoria’s Secret Angel naast Tyra Banks en Karen Mulder en beschreef Versace haar als het ‘het mooiste lichaam van de wereld’. Naast een leven in de fashionindustrie is Helena tevens fotografe.  Deze combinatie maakt haar het perfecte juryhoofd voor de zoektocht naar de Nederlandse Brildrager van het Jaar 2013.

Over Specsavers
Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1600 winkels, waarvan op dit moment 115 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.

Meer informatie over Specsavers en haar collecties: www.specsavers.nl
 


Facebook share



  • 240x400 UGG Australia