09
Jun

MODEFABRIEK 35 | MODETALENT UITGELICHT

MODEFABRIEK 35 | MODETALENT UITGELICHT

Modefabriek maakt iedere editie ruimte voor nationaal en internationaal up and coming modetalent. Zo ook deze zomer editie, 14 en 15 juli a.s. in de Amsterdam RAI. Met name het platform ‘Cutting Edge’ en de groepspresentatie ‘Nederlands trots’ in samenwerking met Dutch Fashion Foundation zijn een must voor alle bezoekers en deelnemers. Maak kennis met deze nieuwe generatie talent en inspireer elkaar!

CUTTING EDGE PRESENTEERT AUGUSTIN TEBOUL
Iedere zomereditie zet Modefabriek een internationaal up and coming designer label in de schijnwerpers van het Cutting Edge platform. Voor Cutting Edge selecteert Modefabriek professioneel opererende ‘jonge’ ontwerpers met een uitgesproken en actuele signatuur. Talenten die in eigen land en daarbuiten al aardig aan de weg timmeren maar nog onbekend zijn met Nederland. Deze editie introduceert Cutting Edge het Berlijnse modelabel Augustin Teboul. Op Modefabriek zullen de ontwerpsters Annelie Augustin en Odély Teboul persoonlijk hun label presenteren aan pers en publiek, in een speciaal gecreëerde ‘Fashion Church’.

Augustin Teboul combineert twee actuele stromingen in damesmode; de van origine Duitse ontwerpster Annelie Augustin zorgt voor de heldere moderne belijning terwijl Française Odély Teboul de collectie verrijkt met haar nostalgische en soms artistiek chaotische handwerk. Consequent uitgevoerd in dramatisch zwart ontstaat een universeel luxe vrouwbeeld vol historische en culturele associaties. Spring Summer 2014 is de zesde collectie van Augustin Teboul.





NEDERLANDS TROTS
Talent van eigen bodem is ruim vertegenwoordigd met de selectie van 9 succesvolle designer labels onder de noemer ‘Nederlands trots’, een vervolg op de langlopende samenwerking tussen Modefabriek en Dutch Fashion Foundation. Ready to Fish, de dames ready-to-wear lijn van de Ilja Visser Group, de fraaie minimal jurken van Marscha Hüskes en de tweede lijn SIS, van het internationaal succesvolle dameslabel Spijkers en Spijkers - van de Arnhemse tweeling Truus en Riet Spijkers – waren al eerder te zien op Modefabriek. Evenals YOUASME MEASYOU, het crowd-funded luxe knitwear en jersey label van ontwerper Mark van Vorstenbos en kunstenaar Twan Janssen, geniet mede dankzij de innovatieve sales activiteiten van het duo een internationaal groeiende fanbase. Delikatessen, het high-end mannenlabel van Andrzej Lisowski en Stephen Hartog, onderscheidt zich door ongecompliceerde maar perfectie fits en exclusieve materialen uit alle windstreken. Andrzej is daarnaast een begenadigd kok, kortom, een all round fijnproever. Ook de Italiaanse ontwerper Domenico Cioffi geldt als nationaal talent. Zijn dameslabel werd in 2012 gelanceerd tijdens Amsterdam fashion Week en combineert mediterraans raffinement met Noord Europees minimalisme. Evenals Melanie Brown met haar stoer-elegante ‘slow fashion’ dameslabel, kozen zij Amsterdam als basis. Andere labels in de Nederlands trots-presentatie zijn het jonge Duits- Nederlandse dameslabel Warmerhoven Venderbos en het eigentijds ambachtelijke workwear-geïnspireerde tassenlabel Aterlier de l’Armée.

Mis het niet!

www.modefabriek.nl

Facebook share



  • 240x400 UGG Australia