16
Jul

Specsavers en Francisco van Benthum zetten design samenwerking voort!

Specsavers en Francisco van Benthum zetten design samenwerking voort!

Na een succesvolle eerste monturencollectie, kondigen Francisco van Benthum en Specsavers tijdens Amsterdam Fashion Week aan hun samenwerking voort te zetten met een nieuwe range design monturen. De exclusieve collectie wordt in het najaar van 2014 verwacht.

Voor zijn exclusieve kledinglijn neemt Van Benthum traditionele mannenkleding als uitgangspunt. Binnen dit kader voegt hij hedendaagse details en spannende elementen toe.  Dit zien we ook terug in zijn eerste monturencollectie die sinds 2012 verkrijgbaar is bij Specsavers. Op dit moment is de ontwerpfase van de nieuwe range in volle gang. Ingrid Kersting, Head of PR & Communications: “Brildragers kunnen wederom een bijzondere en trendy collectie verwachten, uiteraard met de hoogstaande kwaliteit die men van Specsavers gewend is”. Ook Van Benthum is enthousiast over de samenwerking. “De vorige monturencollectie sloot perfect aan bij mijn visie op mode en die van Specsavers. Ook voor deze lijn heb ik weer duidelijke ideeën qua design en materialen. Ik kan niet wachten totdat de nieuwe monturen verkrijgbaar zijn.”

Specsavers ging eerder een samenwerking aan met onder meer de Nederlandse modezusters Spijkers en Spijkers en introduceerde begin dit jaar internationaal model Helena Christensen als ‘Face of Fashion’.

Francisco van Benthum, MA in Fashion Design, begon zijn carrière als assistent van de designer Joe Casely-Hayford in Londen die kleding heeft ontworpen voor Marc Jacobs en de beroemde warenhuizen Selfridges en Barneys. Na gewerkt te hebben voor een scala aan ontwerpers, startte Francisco in 2002 een samenwerking met de bekende Nederlandse ontwerper Alexander van Slobbe. In 2002 lanceerde hij zijn eerste eigen mannencollectie onder eigen naam. Tijdens Amsterdam Fashion Week 2013 toont Francisco zijn nieuwe ontwerpen voor SS2014 aan het modepubliek. Zie ook: www.franciscovanbenthum.com
Over Specsavers Opticiens

Specsavers Opticiens heeft internationaal meer dan 1600 winkels, waarvan op dit moment 117 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. Internationaal verkoopt Specsavers jaarlijks 11,5 miljoen brillen van een hoge kwaliteit tegen een lage prijs. Specsavers-winkels worden geleid door minimaal volledig MBO-gediplomeerde opticiens, die uitgebreid oogonderzoek verrichten.


Facebook share



  • 240x400 UGG Australia