14
Aug

Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin fotograferen Doutzen Kroes voor MOAM collective.

Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin fotograferen Doutzen Kroes voor MOAM collective.

Doutzen Kroes is het campagnemodel van de eerste collectie van MOAM collective. Het topmodel draagt een exclusieve sjaal met print uit de MOAM collective collectie.

MOAM collective bestaat uit acht design-alumni die hun visie samenbrengen in één collectie. Ze krijgen hierbij hulp van 25 Nederlandse mode-experts. MOAM collective is een idee van Martijn Nekoui, hij introduceerde in juni 2012 MOAM (MOde AMsterdam) met een mode-expositie.

Zondag 8 september showt MOAM collective in EYE haar eerste collectie in het openingsweekeinde van het programma FILM, FASHION, FABULOUS.

MOAM collective – The Scarf
Speciaal voor de eerste collectie heeft MOAM collective een exclusieve sjaal geproduceerd van 100% Merino-wol. De zwart-wit-gele sjaal is gebaseerd op het concept van de collectie en is geproduceerd als limited edition van 100 stuks. De sjaal kost €99 en is online verkrijgbaar via www.moamcollective.com.

De show in EYE
Naast Inez van Lamsweerde en Vinoodh Matadin en Doutzen Kroes heeft MOAM collective nog meer professionals bereid gevonden te participeren tijdens de show in EYE. Ellis Faas verzorgt de make-up met ELLIS FAAS producten en Hester Wernert-Rijn is verantwoordelijk voor het haar. Joost van Bellen en Sander Stenger (STARSTUDDEDSTUDIOS) hebben speciale muziek geproduceerd. Styling door Alex van der Steen. Productie door Py Tswang Jin, techniek, licht en geluid door Seeing & Hearing. De vrouwelijke modellen zijn van Paparazzi Model Management, de mannenmodellen van Republic Men.
Doutzen Kroes in MOAM collective door Inez van Lamsweerde & Vinoodh Matadin

MOAM collective
MOAM is opgericht vanuit de gedachte dat Nederland veel kennis in huis heeft die overgedragen dient te worden aan een nieuwe generatie. Door middel van een coaching-traject krijgen jonge ontwerpers praktische tools aangereikt vanuit de top van de industrie. MOAM fungeert als een springplank en incubator waarbinnen talent zich kan vormen en ontwikkelen. MOAM collective is een concept in ontwikkeling, nooit eerder werd de koppeling van mensen uit de industrie toegepast op de nieuwe generatie; learning by doing.

MOAM collective bestaat uit Marja Bennenbroek, Hoi-Man Cheung, Brian Geradts, Josine Heuts, Ayla van Maarschalkerweerd, Nisha Rabiee, Niels Tol en Xiomara van der Zon.

MOAM heeft 25 Nederlandse mode-experts bereid gevonden hun kennis te delen. De experts zijn een mix van toonaangevende designers, journalisten, retailers, stylisten, bladenmakers en andere spelers uit de mode-industrie. Zij coachen het collectief: van conceptontwikkeling tot collectiepresentatie. Elk vanuit hun eigen perspectief of specialisme. MOAM collective bestaat uit designers die geselecteerd zijn op talent en op elkaar aansluitende specialismen. Ze worden wekelijks bijgestaan door HTNK-managing director Mariette Hoitink, creative director Frans Ankoné en Martijn Nekoui.

MOAM expositie in Hutspot
9 september, de dag na de show, exposeert MOAM collective haar collectie in de hippe conceptstore Hutspot aan de Van Woustraat 4 in Amsterdam. Tot 30 september is daar ook een deel van de exclusieve collectie te koop.

Facebook share



  • 240x400 UGG Australia