30
Sep

INTERVIEW: SABS

INTERVIEW: SABS
Hoe is SABS ontstaan
Sabri is als ontwerper van SABS al enige jaren onderweg. Voor SABS heeft Sabri voor vele grote A-merken gewerkt zoals Supertrash, Otazu, Inwear Matinique en SMAAK Nederland, maar toch kriebelde het al een tijdje bij Sabri om een eigen label op te zetten.

Wanneer je een label opzet komt er buiten het creatieve proces ook de verantwoordelijkheid op je rondom sales, marketing, fashionshoots enzovoort. Voor een creatief brein als Sabri is dit natuurlijk het minst leuke rondom een label opzetten en op dat moment kwam Estafano op Sabri’s pad.
Estafano is in contact gekomen met Sabri via het lifestyle tijdschrift “Life After Football” hier werkte Estafano voor hij met Sabri ging samenwerken.

Sabri en Estafano zijn samen gaan brainstormen en zo kwamen de ideeën los. Vanuit die ideeën zijn ze verder gaan denken en kwam het idee om een eigen label op te zetten.
SABS was al een kindje van Sabri, maar was nooit opgegroeid. Nu was de mogelijkheid er om het idee door te zetten en het label verder te ontwikkelen. Sabri is het creatieve brein achter de ontwerpen en Estafano is verantwoordelijk voor het operationele gedeelte, waaronder sales en marketing.
 

Wat maakt SABS tassen anders dan anderen tassen?
SABS is bijzonder in haar designs en wilt zich onderscheiden door alle accessoires met elkaar te matchen. Waar SABS  zich ook in onderscheid is het bag-in-bag idee. In de hedendaagse maatschappij loopt iedereen wel met een tablet of laptop op zak. SABS is een fashionable en luxe design tas die buiten een mooi uiterlijk,  ook een functie heeft door het bag-in-bag systeem.

SABS biedt een collectie van reistassen, herentassen en damestassen. De tassen van SABS worden handgemaakt met goede materialen en dat maakt de tas kwalitatief erg sterk. SABS positioneert zich dan ook als een A-label met een gangbare prijs. De eerste collectie van SABS zal bestaan uit suède met leer bestaan en in een later stadium komen hier ook accessoires bij van andere exclusieve leersoorten.
 
 
Waar hebben jullie opgelet bij het samenstellen van de locatie, modellen enzovoort om SABS goed over te laten komen?
SABS staat voor een luxe accessoire label, daarom werkt SABS met modellen en locaties die tijdloos zijn. Zie SABS als een klassiek gestyled sfeertje met een moderne look en feel. Het is een tijdloze tas dus er moet een tijdloze sfeer gecreëerd worden. Dit ga je dan ook terug zien in de fashion shoot en videocampagne.




 
Wat willen jullie communiceren met de fashionshoots en documentaire.
SABS wilt een happy view communiceren over de mooie dingen in het leven. Door middel van een videocampagne wilt SABS een beleving geven aan het merk en vanuit het verhaal van SABS mensen geïnteresseerd laten raken door SABS. SABS biedt vrouwen wat zij het liefst willen en biedt mannen een extra accessoire om hun imago nog meer te versterken, je outfit is pas af met een SABS tas. SABS biedt dan ook unisex modellen, je ziet aan de dames tassen dat ook mannen die tassen willen dragen. Wanneer je een SABS tas draagt moet je je speciaal voelen.
 

Waar hebben jullie voor gekozen bij de eerste collectie van SABS
Voor de eerste collectie is gekozen voor de kleur bruin en een namen systeem dat continue doorgevoerd gaat worden in de volgende collecties. Iedere tas heeft een eigen naam en er zijn zes tot acht verschillende items. Een item genaamd de NOA is een shopper voor dames en later ook een speciale shopper voor heren. De NOA is wel direct in andere kleuren verkrijgbaar.  SABS zal eerst via een online webshop tassen verkopen, maar komt ook in verschillende winkels te liggen.
 
 
Waar ziet SABS zichzelf over 5 jaar
Over 5 jaar ziet SABS zich als een gedragen en bekend label op gebied van accessoires in Nederland. Alles wat ze nu doen is ook al meteen een blauw druk voor het buitenland. SABS is dan ook gericht op de internationale markt. Nu hebben ze tassen, maar later zouden ze zeker ook naar schoenen of een kledinglijn willen kijken.

Meer info: 
https://www.facebook.com/CitySABS 
 


Facebook share



  • 240x400 UGG Australia