05
Oct

Een nieuwe kledingcollectie voor Estée Lauder's Beauty Advisors

Een nieuwe kledingcollectie voor Estée Lauder's Beauty Advisors

Dit najaar onthult Estée Lauder een super elegante, op maat gemaakte garderobe voor haar beauty advisors, ontworpen door het designlabel OPENING CEREMONY. Estée Lauder sloeg de handen ineen met oprichters Carol Lim en Humberto Leon om een look te creëren die de traditie van het merk respecteert en tegelijkertijd de uitstraling en het silhouet van de beauty advisors een modern tintje geeft. Het resultaat? Een eigentijdse collectie met vrouwelijke, stijlvolle en zorgvuldig ontworpen items.

Estée Lauder koos Opening Ceremony als designpartner om de garderobe van haar beauty advisors te vernieuwen, nadat het designlabel al succesvol samenwerkte met enkele van 's werelds meestgevraagde ontwerpers en merken. Opening Ceremony begrijpt de merkwaarden van Estée Lauder en slaagde erin het nieuwe, frisse imago van het bedrijf tot uitdrukking te brengen. “Opening Ceremony is een designlabel met een trendy, cool karakter”, zei Richard Ferretti, Senior Vice President en Global Creative Director bij Estée Lauder. “Maar het is meer dan alleen een modemerk. Carol Lim en Humberto Leon zijn designcuratoren en tevens jarenlange fans en verzamelaars van onze vintage poederdozen.”

Opening Ceremony liet zich voor de collectie inspireren door verschillende elementen uit het archief van Estée Lauder. “Estée Lauder kent een rijke geschiedenis op het gebied van luxe”, verklaarde Carol Lim, oprichtster en CEO van Opening Ceremony. “We hebben het beeldmateriaalarchief van Estée Lauder bestudeerd en zijn verliefd geworden op de prachtige motieven die deel zijn gaan uitmaken van het algemene design. Op basis daarvan hebben we een silhouet gecreëerd met een eigentijdse retrolook.” Zo waren de vintage poederdozen van het merk een bron van inspiratie voor een nieuwe gelakte riem en is een nieuw jacquard-patroon “Rope Weave” gebaseerd op het iconische „vlechtmotief?.

Estée Lauder, de oprichtster van het cosmeticamerk, geloofde altijd dat de kledingstijl van haar beauty advisors een weerspiegeling vormde van haar merk. Ze zag in dat beauty advisors muzes zijn voor hun klanten en stemde als eerste in de branche hun look af op het seizoen en productlanceringen. In lijn met deze filosofie hebben Lim en Leon alle aspecten van de nieuwe kledingcollectie voor de beauty advisors, van de stoffen tot de knopen, gepersonaliseerd. Door aanpasbare elementen toe te voegen, zoals afneembare riemen die kunnen worden vervangen door exemplaren in een andere kleur of met opdrukken, zijn elegante items ontworpen die het hele jaar door kunnen worden gedragen en beauty advisors van overal ter wereld mooi staan. Als beauty advisors van Estée Lauder deze nieuwe eigentijdse collectie dragen, voelen ze zich stijlvol, zelfverzekerd en professioneel.

Estée Lauder werd opgericht in 1946 en is het belangrijkste merk van The Estée Lauder Companies Inc. De producten van Estée Lauder worden verkocht in meer dan 150 landen. Het zijn technologisch geavanceerde, hoogwaardige producten die bekendstaan om hun vernieuwende, geraffineerde karakter en uitzonderlijke kwaliteit. Estée Lauder heeft enkele van de meest iconische huidverzorgingsproducten, make-up artikelen en parfums ontwikkeld, zoals Advanced Night Repair Synchronized Recovery Complex II, Revitalizing Supreme, Double Wear en Pure Color. Beautiful en pleasures staan in de top 10 van de bestverkopende geuren in de Verenigde Staten.

Opening Ceremony werd in september 2002 opgericht in New York door Carol Lim en Humberto Leon met als doel hun liefde voor reizen en mode te bundelen in een concept store. Ondertussen beschikt het bedrijf over verschillende retailoutlets in New York, Los Angeles, Londen en Tokio, evenals eigen prêt-à-porter-, accessoire- en schoenencollecties voor heren en dames. Opening Ceremony heeft ook bekendheid vergaard door zijn vele innoverende samenwerkingen, zoals met stijlicoon Chloë Sevigny en filmmaker Spike Jonze. Het bedrijf runt een groothandelsshowroom in New York waar meer dan twintig internationale en Amerikaanse merken vertegenwoordigd zijn. In 2009 lanceerde Opening Ceremony zijn eerste e-commercewebsite en blog op www.openingceremony.us, goed voor meer dan 4.000.000 unieke bezoekers per maand.

Estée Lauder onthult de nieuwe kledingcollectie voor haar verkoopmedewerkers in Nederland in oktober 2013.

Facebook share



  • 240x400 UGG Australia