19
Oct

Maak jouw statement met 50% SNGL!

Maak jouw statement met 50% SNGL!

Ken je het gevoel dat je naar je schoenen aan het staren bent en denkt, het is tijd voor nieuwe schoenen want ik ben deze zo beu. Kristelien Hoogenkamp dacht dat ook en kwam met een fantastische oplossing, namelijk de Shoe Bracelets en Enkel Cuffs onder de naam 50%SNGL.

50%SNGL  is een nieuwe accessoires merk - gemaakt in de kelder van een Amsterdams pand met en geïnspireerd door 's werelds meest fascinerende steden en culturen.  Schoenen of laarzen kunnen een outfit transformeren. De eerste producten van 50 % sngl maken het mogelijk om alle soorten schoenen te personaliseren. Van motorboots, Uggs tot je mooiste pumps. De bracelets zijn gemaakt van hoge kwaliteit leer en suède, met ornamenten , zilver, kettingen en studs. De bracelets zijn geschikt voor alle schoenen en maken je outfit compleet! Door de bracelets als ketting, armband of riem te dragen maak je telkens weer een fashionstatement waar je U tegen zeg! 

Tijd om oprichter en eigenaar Kristelien Hoogenkamp en brandmanager Nikos Numan eens aan de tand te voelen.

 

Het brein achter 50%SNGL
50% SNGL is opgericht door duizendpoot Kristelien Hoogenkamp. Kris , de oprichter en ontwerper, geboren uit Nederlandse ouders in Zuid-Amerika en wereldreiziger woont nu met haar dochter in Amsterdam met haar dochter Bo. Onafhankelijk , creatief en begaafd met een uitzonderlijk gevoel voor stijl, heeft Kris altijd manieren gevonden om kleding aan te passen en te voorzien van een persoonlijk tintje. Een van haar talenten is high street outfit nog mooier maken met  accessoires en speciale accenten. Toen Kris op een dag voor haar kast stond en naar laarzen keek die al een tijd in de kast lagen kwam ze op het lumineuze idee de laarzen op te hypen. Ze pakte een nacht een notitieblok en begon met ontwerpen en het nieuwe brand, 50%SNGL was geboren! Kris komt zelf niet uit de modewereld en is vanaf het begin zelf bezig geweest een basis op te bouwen op haar tempo.

Met vallen en opstaan en haar eigen tempo en weg volgend baant Kris zich een weg door de modewereld. Dat het al snel zo storm liep had zij niet verwacht.
Kris: "Let er op dat je mensen zoekt die bij je product passen anders kom je op een doodspoor".

Nikos Numan, brandmanager en goede vriend van Kris is verantwoordelijk voor de marketing en branding van 50%SNGL in Nederland en in het buitenland.  Nikos is razend enthousiast over 50%SNGL. Door zijn enthousiasme kwam er een samenwerking tot stand tussen Kris en Nikos.  

Nikos: "Het is een innovatief, nieuw en edgy product. Het is een product dat high fashion te dragen is en het product is bereikbaar voor een groot publiek".  Nikos gelooft in dit product omdat je het verhaal er achter voelt, het is een persoonlijk product en hij heeft er zelf veel mee. Het voegt iets toe aan je garderobe. Waar hij ook heel trots op is is dat het een Nederlands product is op mode gebied.  

Een van de eerste modeketens in Nederland waar de schoenbracelets werd verkocht is PAUW, waar ze gelijk als warme broodjes over de toonbank gingen. De brand slaat goed aan onder de BN-ers en zo zijn er al velen mee gespot.  De grootste klant van 50%SNGL is gevestigd in Zwitserland, ook is 50%SNGL benaderd door scouts uit Amerika en is er onlangs een fotoshoot geweest in New York voor en door het tijdschrift New York INC. 50%SNGL goes world wide and we love it!

In haar reizen Kris is geïnspireerd door vrouwen over de hele wereld en hun unieke verhalen . Bij het opzetten van 50 % sngl combineert ze haar bewondering voor mensen die trouw aan zichzelf met haar fascinatie voor Nederlandse en internationale stijl . Of je nu een rock chick , een hippie , een mode-koningin of iets heel anders , wees jezelf .


 
Wie is de doelgroep van 50%SNGL?
Eigenlijk is er geen echte doelgroep van 50%SNGL. De doelgroep is namelijk heel breed. Van de balletlerares naar een punkmeid, iedereen draagt het. Het is een draagbaar product waar je je persoonlijkheid mee kan versterken, wie het ook draagt.

Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?
Op dit moment zijn Kris en Nikos iedere dag bezig met 50%SNGL. Ze zitten veel achter de computer en gaan veel langs winkels met een lookbook van 50% SNGL. Ze proberen de facebook page zo persoonlijk mogelijk te maken om een goed gevoel uit te stralen. Je moet jezelf namelijk in het product kunnen herkennen. Ook in de High Fashion scene zijn de bracelets al gezien. De veelzijdigheid van het product, door het te dragen als ketting, riem, armband of hoe je ook wilt spreekt iedereen erg aan.


Waar zien jullie jezelf over 5 jaar?
"In een zin, de wereld veroveren met 50% SNGL. Het heeft zoveel potentie en is zo innovatief. 50%SNGL werkt dan ook met limited edition, dit om het uniek te houden en constant te blijven schakelen. Hierdoor kan je blijven ontwikkelen en nieuwe dingen bedenken om uniek te blijven en de mode trends bij te blijven."




Hoe draag je de Shoe accessoires van 50%SNGL?
De Shoe Bracelet draag je om je laars of schoen heen als een extra accessoire om je schoenen weer helemaal te pimpen. 50%SNGL heeft ook de Enkel Cuffs bedacht. Dit is een enkelband die je bijvoorbeeld bij een pump draagt. Het is een prijzig, tijdloos maar een kwalitatief product en niet alleen als schoen accessoire te dragen maar ook als ketting. 50%SNGL is nu te koop bij Cinderella in de Kalverstraat in Amsterdam en in de Leidsestraat bij Cynthia. De Shoe Bracelet kost 45,- en de Enkel Cuff 37,50.

Waarom moeten onze lezers 50%SNGL dragen
"De lezers van Mode Agenda zijn met mode bezig maar ook met de events eigenlijk met alles wat upcoming is binnen de mode wereld. 50%SNGL is upcoming en via Mode Agenda is er de kans om er mee in aanraking te komen en zo kunnen ze zich weer gaan onderscheiden van de rest. 50%SNGL loopt voor op de rest en geeft mensen de kans zich te onderscheiden".

Kristeliens tip en werkmotto is “ Blijf je zelf” zo bereik je het meeste. Nikos sluit af met “Do not believe the hype, create the hype".  Wij zijn verkocht en verliefd! 50%SNGL it is!



50%SNGL is niet alleen een brand, 50%SNGL is een statement die staat!
http://www.50procentsingle.com

Facebook share



  • 240x400 UGG Australia