27
Jan

God Created Fashion . . . .

God Created Fashion . . . .

Op zondag 26 januari (dag negen) kon iedereen die van mode houdt of werkzaam is in de fashion-industrie weer van dichtbij meemaken hoe mode in al haar uitingsvormen aan bod kwam, tijdens de jubileumeditie van Mercedes-Benz FashionWeek Amsterdam.
Op het programma van ‘10 Days Downtown‘ stond gisteren ‘On the Ninth Day...God Created Fashion’, een samenwerking tussen Hutspot en JUTKA & RISKA. In de populaire concept store op de Van Woustraat konden modeliefhebbers de hele middag genieten van kleine shows vol creativiteit en inspiratie en snuffelen tussen alle toffe merken. De dag paste uitstekend in de missie van FashionWeek Nederland om al het moois van mode te vieren met een groot publiek.

In de RAI stond gisteren het verbinden van partijen in de modewereld centraal. Enterprise Europe Network heeft de handen ineen geslagen met Modefabriek en FashionWeek Nederland voor de ‘EU Fashion Match’. Tot en met vandaag maken mensen uit de Nederlandse mode-industrie hier kennis met hun Europese collega’s.

In de Gashouder zag het publiek de catwalkshows ‘L’Oréal Professionnel presents Dorhout Mees’ en ‘Vita Coco presents Winde Rienstra’. De creaties van deze modeontwerpsters zijn eye-catchers van bijzondere materialen en laten zien hoe emotie, inspiratie en experiment kunnen samengaan. Dag negen was ook de dag van TONY COHEN, een label dat buiten de catwalk wereldwijd een steeds groter publiek bereikt. L’Oréal Professionnel sierde de catwalk met het werk van eigen haarkunstenaars.

’s Avonds beleefden Fashion LAB PRO ontwerpers Rebecca Ward en Ratna Ho hún moment in de spotlights. In het Vodafone Firsts Fashion LAB beleefden zij hun ‘first’, met beide een eigen show op de catwalk in Amsterdam.


Facebook share



  • 240x400 UGG Australia