10
Apr

C&A presenteert nieuwe zomercollectie met Summer Fashion Festival

C&A presenteert nieuwe zomercollectie met Summer Fashion Festival
Vrouwen experimenteren in de zomer meer met kleding
De zomer, het favoriete seizoen voor 64% van de vrouwen, komt er weer aan. Maar liefst 63% van de Nederlandse vrouwen durft in de zomer meer te experimenteren met verschillende kledingstukken. Ongeacht het weer, krijgt 44% van de vrouwen hét zomergevoel door te shoppen voor nieuwe zomerkleding. Meer dan de helft van de vrouwen (58%) koopt zelfs meer kleding voor haar zomergarderobe dan voor haar wintergarderobe, zo blijkt uit het zomermode onderzoek dat Grazia onder haar lezeressen uitvoerde in opdracht van C&A.

Swing into Summer
Om de nieuwe zomercollectie op inspirerende manier te presenteren, organiseerde C&A haar eigen Summer Fashion Festival. In het karakteristieke en eigentijdse Undercurrent, een opvallend gebouw, drijvend op het IJ in Amsterdam-Noord, kwam het zomerse festivalgevoel met bezoekers die zich naar de festival inspired dresscode hadden gekleed alvast tot leven. Samen met styliste Jetteke van Lexmond liet C&A op creatieve wijze zien dat je met de juiste outfits that summer feeling krijgt, nog voor de zomer begint.

“De zomercollectie van C&A verraste mij enorm. De items ademen een metropolitan summer festival gevoel, Glastonbury meets Pinkpop. Vrijheid, muziek, dans en het vieren van het leven samen met je vrienden. De belangrijkste trends voor deze zomer combineer je gemakkelijk met persoonlijke touches en accessoires waardoor je je eigen persoonlijkheid en individuele eigenheid in stijl kunt benadrukken”, aldus Jetteke van Lexmond.

Het evenement is geïnspireerd op de nieuwe zomercampagne van het modemerk, ‘Swing into Summer’, waarin het zomerse en vrije festivalgevoel centraal staat, nog voordat de zomer begint. Geïnspireerd door een mix van grafische-minimalistische en folkloristische prints die worden gecombineerd met fluoriserende en kleurrijke versieringen. De casual, zomerse gypsy look trekt de aandacht en wordt compleet gemaakt met handgemaakte decoraties en gekleurde items die perfect kunnen worden gecombineerd met de nieuwste denimstyles. De absolute musthave van dit seizoen is het trendy jasje of de prachtige zwarte maxi-dress. Op 10 april start de campagne ‘Swing into Summer’ en is de nieuwe zomercollectie te koop in een van de 133 Nederlandse filialen en via de online shop van C&A.

De zomer is het favoriete modeseizoen
Maar liefst 92% van de respondenten is gelukkiger als de zon schijnt en lezeressen geven hun stemming in de zomer gemiddeld een 8,7 (in de winter is dit een 6,4). De zomer staat ook op nummer één als het favoriete modeseizoen (56%), gevolgd door de lente. Op de vraag wat Nederlandse vrouwen in een zomerse stemming brengt, staan de langere dagen (wanneer het langer licht is) op nummer een, op de voet gevolgd door het aanschaffen van nieuwe zomerkleding. Het zomervakantiegevoel in eigen land krijgen we het meest door een terrasje te pakken (36%), barbecueën staat op nummer twee.

Het luchtige zomerjurkje is favoriet
Op de vraag welk item het eerst uit de kast komt als de zomerzon gaat schijnen, antwoordde 34% dat dit het topje is, gevolgd door het luchtige zomerjurkje (26%) en slippers (20%). Als de belangrijkste trends deze zomer worden pastel, modern gipsy en classic denim genoemd. Het luchtige zomerjurkje is het favoriete zomer mode-item voor 42% van de vrouwen, daarna volgen de maxi dress en slippers. Voor een festival kiezen de Grazia-lezeressen het liefst voor shorts en sneakers.

Overige feiten en wetenswaardigheden
Grazia-lezeressen voelen zich aantrekkelijker als de zon schijnt (82%).
Er wordt heel wat geflirt in de zomer. Meer dan de helft van de vrouwen (55%) geeft aan sneller sjans te hebben als de zon schijnt.
De zonnebril is het favoriete accessoire bij een zomerse outfit, zegt 51% van de ondervraagde vrouwen.

Facebook share



  • 240x400 UGG Australia