11
Apr

Multibrandstore Credo biedt shopbeleving voor mannen

Multibrandstore Credo biedt shopbeleving voor mannen


Dat mannen winkelen leuk vinden, bewijst multibrand fashion store Credo aan de Hoogstraat in Den Haag. Shoppen bij dit nieuwe mini mannenmode warenhuis is een ware belevenis. Alleen al vanwege het indrukwekkende, onlangs geopende pand, een architectonisch hoogstandje met vier zwevende verdiepingen en een glazen dak. 380m2 modeplezier onder één dak. Bovendien biedt Credo alles wat een man zich kan wensen op het gebied van mode en lifestyle. Van T-shirt tot kostuum, van das tot tas, van schoen tot scheermes. It’s a men’s world. En personeel dat van de hoed en de rand weet. Credo is een moderne all-in store voor mannen, met een goede service.

“Mannen hebben tegenwoordig een eigen smaak en een eigen mening, de tijd dat moeder de vrouw de kleding kocht is voorbij”, aldus Hans van der Linden, eigenaar van Credo. Maar mannen vinden het wel prettig om geen eindeloze reeks winkels af te hoeven lopen om hun garderobe compleet te krijgen. Het alles-in-één principe van Credo blijkt de klanten goed te bevallen. Zo is er een etage met klassieke kleding zoals maatpakken, een etage waar een citylook te vinden is, een etage voor casual outfits en op de entresol zijn vooral jonge merken te vinden. Buiten de uitgebreide kleding- en accessoire collectie van Credo stellen in diverse vitrines de winkels uit de regio nog een handige aanvulling op het assortiment ten toon. Zo heeft de toonaangevende Haagse juwelier Steltman een vitrine, net als Van Der Gaag scheerartikelen en Hofstede brillen. Credo als podium voor allerhande mannen must haves.

Prettig ouderwets
Hoewel de inrichting van de winkel licht en modern is, wordt het bedrijf geleid met een traditionele inslag en met een hartverwarmende passie voor het modevak. Van der Linden: “Personeel wordt bij ons vakkundig opgeleid en biedt een perfecte en eerlijke service. Mode en passie zitten in ons DNA en dat brengen wij over op ons personeel. Dat voel je als je de winkel binnentreedt. In de winkel geldt een bepaalde etiquette, ook voor klanten. Caps, drankjes en mobiele telefoons zijn niet gewenst. Juist dat respect vóór maar ook ván de klant draagt bij aan de beleving. Klanten blijken het erg prettig te vinden. De hang naar traditie is onder mannen een trend, kijk maar naar de opmars van ouderwetse barbiers.”

Zwevende verdiepingen
Credo opende in 1997 voor het eerst de deuren, op dezelfde locatie waar het inmiddels wederom gevestigd is. Al snel groeide het bedrijf zo hard dat uitgekeken moest worden naar een groter pand, een paar huisnummers verderop. Credo is dus weer terug waar het allemaal begon, op Hoogstraat 27. Het pand is volledig verbouwd en  alle verdiepingen zijn bij de winkel getrokken. De indrukwekkende en sierlijke trap naar de zwevende verdiepingen is een eyecatcher. Door het gigantische dakraam daarboven valt het daglicht naar binnen. Verder is de inrichting licht en strak om de ambiance en beleving zo rustig mogelijk te houden.

Merken met internationale allure
Bij Credo zijn ‘jonge’ modemerken als Moncler, Iro, Dsquared2, Fugato en Tom Rebl te vinden naast high end merken als Gucci, Dolce & Gabbana, Givenchy, Lanvin en Saint Laurent. De collectie van Credo is van internationale allure past in het modebeeld van New York, Milaan en Parijs.
Credo heeft ook een, door henzelf ontworpen, collectie slim fitted kostuums voor een betaalbare prijs van €385, omdat je er volgens Hans van der Linden ‘ook met een kleiner budget nog steeds heel verzorgd en stijlvol uit moet kunnen zien’.

Credo Mannen is gevestigd tegenover de gerenommeerde schoenenwinkel De Rode Loper schoenen dat tot hetzelfde Haagse concern behoort, waar onder andere merken als: Miu Miu, Royaums, Jimmy Choo, Prada, Dsquared2, Lanvin, Borgioli, Gucci, Saint Laurent en Givenchy worden verkocht.

Facebook share



  • 240x400 UGG Australia