12
Aug

Five Hours of Fame

Five Hours of Fame

Five hours of F.A.M.E. , EEN DYNAMISCHE MIX VAN FASHION, ART, MUSIC & ENTERTAINMENT

Inleiding
Het volgende document dient om lezers kennis te laten maken met het concept dat is ontworpen door HOLY M.O.M. Productions. Dit concept, het evenement genaamd Five Hours of F.A.M.E. biedt een podium voor jonge getalenteerde, creatieve ondernemers uit binnen- en buitenland op het gebied van fashion, art, music en entertainment.

Daarnaast biedt het de mogelijkheid om te netwerken waardoor nieuwe creatieve samenwerkingsverbanden kunnen ontstaan.

Het document is geschreven om toekomstige partners en investeerders te overtuigen van de kracht van dit concept en de potentie om er een groot succes van te maken.
In dit document vindt men het volgende over het concept, wat hierna ook wel ‘evenement’ zal worden genoemd:
- Uitgangspunten met betrekking tot de inhoud
- Inhoud: een kennismaking met het concept

Dit concept is geschreven door Annet Sabandar, oprichter en eigenaar van HOLY M.O.M. Productions
Five hours of F.A.M.E. , versie 4, juni 2014

Uitgangspunten met betrekking tot de inhoud:
Het evenement Five Hours of F.A.M.E. is een platform voor zowel jonge getalenteerde creatieve ondernemers uit binnen- en buitenland op het gebied van fashion, art, music en entertainment (F.A.M.E.).

Imago
Het evenement zal een artistieke en uitgesproken uitstraling krijgen die past bij de deelnemende partijen en het publiek. De deelnemende partijen worden door de organisatie en eventuele samenwerkingspartners met zorg geselecteerd. Door ook buitenlandse participanten erbij te betrekken, krijgt het geheel een internationaal tintje. De locatie dient hier uitstekend bij te passen. Vandaar dat er is gekozen voor de Posthoornkerk in Amsterdam. Een unieke locatie, in het hart van de stad, die niet alleen qua uitstraling en comfort, maar ook qua ligging recht doet aan het gehele concept.

Thema
Fashion, art, music en entertainment zijn de vaste elementen van het evenement. Op deze avond gaat het om de synergie die ontstaat wanneer deze elementen worden samengevoegd. Het programma zal dan ook een mix worden van deze onderdelen.

Primaire doelgroep
Deze groep bestaat uit een publiek van zowel mannen als vrouwen tussen de 20 en 60 jaar, dat een sterke affiniteit heeft met de elementen fashion, art, music en entertainment. Veelal doordat deze groep zelf werkzaam is in de creatieve industrie en hiermee de bekendheid rondom de deelnemers kan vergroten. Ook is de kans op een creatieve samenwerking met deze groep aanwezig.
Deze doelgroep ondersteunt de denkwijze van Five Hours of F.A.M.E.

Secundaire doelgroep
Deze groep heeft zakelijk gezien niet per sé direct een binding met de creatieve sector, maar is hierin wel sterk geïnteresseerd, bereid en financieel bij machte om tijd en geld te investeren in jonge creatieve ondernemers.

Tertiaire doelgroep
Deze groep heeft niet zozeer affiniteit met de gedachtegang en het doel die de organisatie met het evenement wilt bereiken, maar houdt wel van één of meer elementen die het evenement biedt. Dit publiek bestaat uit mannen en vrouwen, tussen de 18 en 35 jaar, die graag gezien worden en in hun vrije tijd geld uitgeven in één van de vele clubs of in de duurdere winkelstraten in Nederland.
Five hours of F.A.M.E. , versie 4, juni 2014
Inhoud: een inleiding tot het concept

Korte omschrijving
Five Hours of F.A.M.E. biedt een mix van fashion, art, music en entertainment, waarbij jonge getalenteerde creatieve ondernemers de mogelijkheid krijgen om extra exposure te genereren, hun netwerk te vergroten en eventueel creatieve partnerschappen aan te gaan.
De avond wordt gevuld met een dynamisch programma met fashion shows, showcases en presentaties. De kerkzaal zal worden ingericht met pop up showrooms en een kunstexpositie. Het betrekken van partijen van buiten Nederland zal voor nog meer publiciteit zorgen voor de binnenlandse deelnemers en vice versa.

Het doel is om het evenement twee keer per jaar te laten plaatsvinden op een locatie die past bij het imago dat het evenement wil uitdragen. Het dient hét podium te worden voor creatieve talenten uit binnen en buitenland met betrekking tot de vier genoemde elementen.
Belangrijk is dat die avond de participanten dusdanig in de schijnwerpers staan, dat ze opgemerkt worden door het publiek dat bestaat uit mogelijke investeerders, klanten, retailers, bloggers en liefhebbers van mode, kunst, muziek en entertainment en de deelnemende partijen hiermee vijf uur lang dat gevoel van roem, aanzien, faam ofwel FAME gegeven wordt.

Five Hours of F.A.M.E. wordt ondersteund door ambassadeurs die over een expertise beschikken met betrekking tot één of meer aspecten van het evenement: fashion, art, music en entertainment om zo het gedachtengoed nog beter te kunnen verspreiden.
Five hours of F.A.M.E. , versie 4, juni 2014

Ambassadeurs
Om nog meer gewicht te geven aan en om de filosofie achter Five Hours of F.A.M.E. te versterken, wil de organisatie samenwerken met ambassadeurs. Deze personen vormen gezamenlijk het boegbeeld en zijn bereid en in staat om de gedachte achter het concept te verspreiden via diverse kanalen.

Samenwerkingspartners
Naast ambassadeurs zijn samenwerkingspartners belangrijke schakels om het een evenement tot een succes te maken. Zij brengen ieder een bepaalde expertise met zich mee en bovendien beschikken zij over een relevant netwerk. Het doel is om met deze partners, soms een startend soms een gevestigd bedrijf met een hoge reputatie, een langdurig samenwerkingsverband aan te gaan en zo collectief te verantwoordelijk te zijn voor geslaagde edities van dit evenement.

Promotie
Hierbij wordt gebruik gemaakt van het grote netwerk van de organisatie. Potentiële onlinemediapartners, zoals Styletoday, Innit Magazine, Thrld en Modeagenda zijn benaderd.
Op die manier wordt een groot deel van de beoogde doelgroep bereikt. Ook de ambassadeurs zullen het evenement in hun netwerk vergroten. Een belangrijk onderdeel van de promotie is 555, een serie teasers en een trailer waarin alle deelnemers aan bod zullen komen.

Exposure
Exposure van designers/labels/kunstenaars/fotografen, samenwerkingspartners, ambassadeurs en sponsors gebeurt voorafgaand aan het evenement voornamelijk via social media zoals Facebook en Instagram, en via ambassadeurs, samenwerkingspartners en mediapartners.
Tijdens het event zullen de logo’s van de organisatoren, deelnemers en sponsors prijken op de sponsor wall, de Wall of FAME.

Aan het eind van de avond zullen alle gasten het Five Hours of F.A.M.E. magazine ontvangen. Een exclusief magazine met daarin interviews met alle deelnemers, ambassadeurs, en samenwerkingspartners en diegenen die verantwoordelijk zijn voor het samenstellen van het blad, zoals de fotografen.

Sponsoring
Het evenement werkt met een aantal kleinere sponsors om het evenement mogelijk te maken. Hierbij valt te denken aan sponsors van champagne of prosecco, catering en goodiebags.

Toegangsprijzen
Het evenement zal geen openbaar evenement zijn. De maximaal 250 tickets worden alleen verkocht in het netwerk van de organisatie, deelnemers, ambassadeurs, samenwerkingspartners en sponsors. Hiermee wordt het een exclusief evenement met een relevant publiek.
De prijs van een ticket is €20 (onder voorbehoud). Dit is inclusief een welkomstdrankje en –hapje, hapjes tijdens de pauze, het Five Hours of F.A.M.E. magazine en een goedgevulde goodiebag.


Samenwerkingspartners
www. styletoday.nl
Beat The Odds
Vingt Deux
Vince Charming Productions
We can do it Productions
Five hours of F.A.M.E.

Ambassadeurs
Elisabeth Tuythof, visual artist Dennis Buist, model & co-owner Patrick Chappell
The Modelmakers


Facebook share



  • 240x400 UGG Australia