16
Sep

Marie Claire Starters Award 2014

Marie Claire Starters Award 2014

Marieke Havermans (39) uit Den Bosch sleepte gisteren de Marie Claire Starters Award 2014 in de wacht. Marie Claire, de glossy voor de jonge, zelfstandige en ambitieuze vrouw, reikte de award in het Art’otel Amsterdam voor de 10de keer uit aan het beste en meest ambitieuze businessplan van het jaar. Havermans won met haar plan voor een nieuw milieuvriendelijk en ecologisch verantwoorde grafkist een cheque van € 5.000,- en een nieuwe garderobe Volgens de jury ‘het meest onderscheidende en best onderbouwde businessplan met internationale potentie.’

De winnares legt haar businessplan uit: “Tachtig procent van de huidige ‘houten’ grafkisten zijn niet van massief hout gemaakt, bevatten bovendien veel metaal, plastic en wegen gemiddeld 45 kilo. Deze milieuvervuilende materialen komen in de grond bij begraven of in de lucht bij verbranding. Vanuit mijn achtergrond als verpakkingstechnoloog besloot ik een milieuvriendelijk en stijlvol alternatief te ontwikkelen, een ecologisch verantwoorde grafkist. Ik ben dan ook erg blij dat ik met de prijs van Marie Claire mijn idee werkelijkheid kan laten worden.”

Havermans is volgens de jury de terechte winnaar: “Het idee is innovatief en onderscheidend, maar daarnaast ook zeker realistisch en financieel goed onderbouwd. Met haar crowdfunding heeft zij 400% van het streefbedrag opgehaald, echt een prestatie! Wij vinden haar de terechte winnaar”, aldus het juryoordeel.

Hoge hakken en business minded
De Marie Claire Starters Award is een stabiele factor in het rijtje aan business prijzen dat jaarlijks in Nederland wordt uitgereikt. Met deze award wil de glossy intelligente vrouwen met een grote passie voor het ondernemerschap blijven inspireren. Claudia Straatmans: “Vrouwen op hoge hakken hebben de broek aan en de drive om hun plan succesvol te maken. Bij Marie Claire ondersteunen we deze ondernemende vrouwen met een startkapitaal én een goed gevulde kledingkast.”

Dress code op werk
Marie Claire verrichtte onlangs onderzoek onder 140 vrouwen van 28+ die deelnemen aan het zakenleven. De glossy vroeg hen naar hun dresscode op business vlak. Zo heeft slechts 5,71% van de ondervraagden een vaste dresscode op het werk en kan het grootste gedeelte zelf kiezen hoe business proof ze zich kleden. 75% van de ondervraagden besteedt hier dan ook veel aandacht aan en vindt het belangrijk om er netjes en stijlvol uit te zien tijdens het werk. Hiervan geeft 7.86% aan dat als er een manier zou zijn om het snel te doen, ze er modieus uit zouden zien.

Over de Marie Claire Starters Award
De Marie Claire Starters Award wordt jaarlijks uitgereikt aan een vrouwelijke ondernemer met een origineel plan voor een eigen bedrijf. Vrouwen zijn steeds prominenter aanwezig op de arbeidsmarkt en beginnen vaker hun eigen onderneming. Uit een rapport van onderzoeksbureau EIM blijkt dat maar liefst 32% van de ondernemers vrouw is. Marie Claire sluit hierop aan met actuele artikelen over carrièreonderwerpen.
De Marie Claire Starters Award 2014 werd mede mogelijk gemaakt door Summum Woman en Clarks.

Een verslag van deze avond, in Marie Claire nummer 11 ligt 16 oktober in de winkel, vind je op www.marieclaire.nl en via de social media kanalen:

Marie Claire Netherlands (FB),
marieclaire_nl (Twitter)
#StartersAward2014, #MCcareer
marieclaire_nl (Instagram)
@Marieclaire_NL
@ClaudiaStraatmans


Facebook share



  • 240x400 UGG Australia